Web Toolbar by Wibiya

joi, 1 august 2013

Pungute aperitiv cu prune uscate

 
 
Va mai amintiti mancarea cu prune uscate a bunicii? Mie imi placea foarte mult si mi-as fi dorit sa o am pe masa mai des. Din pacate mama mea nu o prea facea. Astazi mi-am amintit de ea dar nu am facut clasica mancare cu prune ci am incercat sa fac ceva care sa se incadreze in specificul arab al acestei luni. Asa mi-a venit ideea acestor pungute aperitiv cum le-am numit eu.

 
Ingrediente:
 
1 lingura ulei
1 ceapa mica tocata marunt
400g carne tocata de miel
2 lingurite paraf de curry
1 lingurita piper negru macinat
1/3 cana apa
1 cana prune uscate fara samburi si taiate in bucatele
1/2 cana frunze proaspete de coriandru tocat marunt
1 lingura suc de portocale
1 lingurita coaja de portocale
foi de placinta
1 ou batut pentru uns pungulitele inainte de a le da la cuptor
 
 
Preparare:
 
Prajiti ceapa in uleiul incins pana devine aurie, adaugati apoi carnea de miel tocata si condimentele si lasati pe foc pana cand carnea este bine facuta. Nu uitati sa amestecati din cand in cand. Adaugati prunele uscate si apa si lasati la foc mic pana cand lichidul a fost absorbit de prune. In acest moment luati tigaia de pe foc si adaugati sucul de portocale. Lasati sa se raceasca apoi puneti frunzele de coriandru si coaja rasa de portocale.
Puneti cate o lingura plina din aceasta compozitie pe foile de placinta pe care le-ati taiat in patrate de aproximativ 15x15 cm. Eu am folosit cate doua astfel de patratele pentru o punguta. Impreunati marginile patratului astfel incat sa formati o pungulita. Puneti apoi pungulitele intr-o tava de muffins unsa cu ulei. Inainte de a le da la cuptor ungetile cu oul batut.
Se coc in cuptorul incins la 200C pana cand devin aurii, aproximativ 15 minute.
 
Se servesc calde simple sau cu tahini sos.
 
 
 
 
 
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu